افزایش بازدید آپارات , اینستاگرام و سایت با استفاده از روش های رایگان و بدون نیاز به خرید بازدید فیک و ارزان ، بهترین روش افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام و یوتیوب استفاده از نکات زیر می باشد در ادامه آموزش با ما همراه باشید
عوامل تاثیرگذار در سئو و بهتر دیدهشدن محتوای ویدیو :
- شناخت تاثیر Metadataها
- عنوان ویدیو
- توضیحات ویدیو
- برچسبها
- دستهبندیها
- لیستهای پخش
متادیتا در یک ویدیو چیست؟
به طورکلی در ویدیوها Metadataها، همان مشخصات و اطلاعات ویدیویی مانند عنوان ویدیو، برچسبها و توضیحاتی است که هنگام بارگذاری برای یک ویدیو ثبت میکنیم. گوگل یا هر موتور جستجویی از روی این اطلاعات ویدیو شما را در نتایج جستجوی کاربران بالا میآورد. همچنین خود آپارات از روی این اطلاعات، ویدیوهای مختلف را به شما و دیگر کاربران پیشنهاد میدهد. عکس زیر صفحه بارگذاری ویدیو در آپارات است . در ادامه اهمیت و نحوه پرکردن هر قسمت را برایتان توضیح دهم.
شاید همیشه پرکردن این بخش برایتان سخت و غیرضروری است اما اگر اطلاعات درستی به ویدیو ضمیمه کنید، هم بر SEO ویدیو بسیار تاثیر میگذارد، هم به موتور جستجوی آپارات و بهینه سازی فرآیند پیشنهاد ویدیوها به کاربران کمک خواهدکرد.
انتخاب عنوانی مناسب برای ویدیوها
عنوان یک ویدیو باید هم برای موتورهای جستجو قابل درک باشد هم برای کاربران؛ یعنی کلمات کلیدی به کاربرده شده در عنوان با آنچه کاربران جستجو میکنند، نزدیک باشد.
- مهمترین مسئلهای که باید روی آن تمرکز کنید ارتباط بین عنوان ویدیو و محتوای داخل آن است.
- از نوشتن عنوانهای غیر مرتبط و خیلی هیجانانگیز خودداری کنید زیرا که "کلیک روی ویدیو" در مقایسه با زمان "تماشای یک ویدیو" معیار خیلی مهمی نیست. شما نباید به هر قیمتی کاربر را وادار به باز کردن ویدیوی خود بکنید. شاید یک کاربر با یک عنوان بسیار جذاب روی ویدیو کلیک کند اما اگر ویدیو به اندازه عنوان جذاب نباشد کاربر محتوای شما را ترک خواهد کرد و این موضوع از اعتبار شما میکاهد.
الگوریتم پیشنهاد آپارات براساس زمان تماشای ویدیو است. هرچه کاربران زمان بیشتری از ویدیوی شما را ببینند، آپارات این ویدیو را به عنوان یک محتوای با کیفیت، به دیگر کاربران بیشتر پیشنهاد میدهد. پس با عنوانهای غیر مرتبط، بازدید و کاربر زیادی را به صفحه ویدیوی خود نکشانید.
- ممکن است یک عنوان از نظر شما مفهومی و زیبا باشد اما این عنوان به مخاطبان هدف شما نمیرسد بلکه همردیف محتواهای غیر مرتبط قرار میگیرد. به عکس زیر توجه کنید، طوری عنوان بزنید که مطمئن هستید که کاربران آن را جستجو میکنند.
- از نوشتن عنوانهای طولانی خودداری کنید، تعداد کاراکترهای(حروف) به کاربرده شده در عنوان نباید بیشتر از 80 باشد.
- بهتر است کلمات کلیدی در ابتدای عنوان شما بیاید، کلمات کلیدی دقیقا کلماتی است که مرتبط با محتوای شماست و کاربران آن را جستجو میکنند. بهتر است، کلماتی که کسبوکار یا برند شما را توضیح میدهند، در آخر عنوان بیاید.
- اگر محتوای شما سریالی است حتما شماره قسمت را در عنوان بیاورید تا دسترسی به دیگر محتواها آسان شود. اما بهتر است شماره قسمت در آخر عنوان بیاید.
- مسیرهای جستجوی کاربران و مطالب داغی که مرتبط به ویدیوی شما است را دنبال کنید و دوباره عنوان ویدیوهایی که از قبل انتشار دادید، بازنویسی و بروزرسانی کنید. وقتی کلیدکلمات و دامنه لغاتی را که کاربران در آن زمان استفاده میکنند در عنوان بیاورید، ویدیو شما شانس دیدهشدن را بدست بیاورد.
پر کردن بخش توضیحات ویدیو
یک توضیح قوی به مخاطبان باید بگوید که از ویدیو چه انتظاری داشتهباشند و به الگوریتمهای آپارات کمک کند محتوای شما را به دیگر کاربران درست پیشنهاد دهد.
- در نوشتن توضیحات ویدیو محدودیت 550 کاراکتر(حروف) دارید که پیشنهاد میشود، در 20 تا 25 حرف اول کلمات کلیدی خود را بنویسید.
- توضیحات هر ویدیو بیشتر از آنکه در آپارات مفید باشد برای نتایج جستجوی کاربران در گوگل مفید است؛ یعنی اولین جملهای که در توضیحات مینویسید بسیار مهم است و در نتایج جستجو بالا میآید. پس باید مطمئن شوید که این توضیحات با عنوان ویدیو در هماهنگی کامل هستند و همدیگر را کامل میکنند و بهتر است بدانید که محدودیت حروف در موتور جستجوی گوگل حدودا 120 است پس پیشنهاد میشود طوری تنظیم کنید که جملهای نصفه نماند.
- باتوجه به عکس بالا و نکته قبلی اگر میخواهید در توضیحات به کاربران خود بگویید که شما را دنبال کنند بهتر است در آخر بخش توضیحات از آن استفاده کنید.
- از کپی کردن عنوان و ردیف کردن کلید کلمات مهم بدون جملهبندی در بخش توضیحات خودداری کنید.
- در بخش توضیحات ویدیو آدرس کانال، شبکههای اجتماعی یا وبسایت خود را در اختیار کاربران بگذارید تا ارتباط کاربر با شما ادامه پیدا کند.
- اگر اطلاعات اضافی مرتبط با ویدیوی خود دارید چیزی که به ویدیو شما اعتبار ببخشد یا محصولات دیگری که محتوای شما را کامل میکند آن را خیلی مختصر در توضیحات بیاورید. برای مثال، ویدیوی شما در مورد ساخت یک ساز توضیح میدهد بهتر است به کاربران بگویید که شما ویدیوهای دیگری در رابطه با سازهای دیگر دارید.
- اگر ویدیوی شما طولانی است، به کاربران کدهای زمانی ارائه دهید تا آنها بتوانند به قسمتهای مهم ویدیو شما دسترسی پیدا کنند، این روش به خصوص برای ویدیوهای آموزشی بسیار مفید است. برای مثال، میتوانیم در یک ویدیوی آموزش ریاضی بگوییم: دقیقه 25 آغاز فصل ضرب دکارتی، دقیقه 48 آغاز فصل ترکیبیات و…
نقش برچسبها در بارگذاری ویدیو
برچسبها، کلمات کلیدی و عباراتی توصیفی هستند که کمک میکنند تا ویدیوها بهتر پیدا و دستهبندی شوند. شما میتوانید مجموعهای از برچسبها را برای ویدیوهای خود به کار ببرید.
- آن دسته از کلمات کلیدی را که احتمال میدهید کاربران جستجو میکنند، انتخاب کنید، حتی اگر ترکیبی از چند کلمه باشد. توجه داشته باشید که برچسبها همان هشتگها هستند پس بیشتر از سه کلمه نباشد و تایپ و تلفظ آنهاساده و راحت باشد.
- قبل از انتخاب کلمات کلیدی حتما یک بار آن را جستجو کنید تا نتیجه جستجو برای آن کلمات را ببنید و مطمئن شوید محتوای ویدیویی شما در کنار ردیف محتواهای مرتبط و مناسب قرار میگیرد.
- کلمات کلیدی را طوری انتخاب کنید که محتوای داخل ویدیوها را تا حدودی تعریف کند.
- از استفادهکردن برچسبهای غیرمرتبط خودداری کنید زیرا ویدیو شما را یک اسپم جلوه میدهد.
- توجهداشتهباشید، برای یک ویدیو تنها میتوانید از 5 برچسب استفاده کنید. پس برای مثال اگر 8 کلمه خوب برای برچسب شدن در نظر گرفتید، اولویت انتخاب خود را روی آنهایی بگذارید که بیشتر جستجو میشوند و کوتاهتر و سادهتر هستند.
- در نظر داشتهباشید برچسبهای فارسی در اولویت هستند زیرا کاربران در وب فارسی اول کلمات فارسی را جستجو میکنند.
- همچنین همان کلمات کلیدی را که در عنوان و توضیحات استفاده کردید، دوباره به صورت برچسب به کارببرید تا همخوانی بین عنوان، توضیحات و برچسبها محتوای شما را در موتور جستجو، بهتر بالا بیاورد.
اهمیت دستهبندیها در آپارات
به طورکلی در آپارات دو نوع دستهبندی با عنوانهای دستهبندی آپارات” و دستهبندی داخلی کانال” داریم:
- دستهبندی آپارات”: انتخاب این دستهبندی به آپارات کمک میکند تا محتوای شما را در کنار محتواهای هم موضوع قرار دهد. به طورکلی دستهبندیهای آپارات به صورت پیش فرض چند مقدار ثابت است که فقط باید یکی از آنها را انتخاب کنید.
- دستهبندی داخلی کانال”: ساخت این دستهبندی به مرتب کردن محتوای داخل کانال شما کمک میکند. که آن را با نوشتن یک نام مناسب در هنگام بارگذاری ویدیو میسازید. با ساخت این دستهبندی، کاربران در کانال شما به راحتی گشتوگذار میکنند و به ویدیوی مورد نظر خود سریعتر میرسند. به طورکلی دستهبندی داخلی کانال شبیه تبهای یک سایت با موضوعات مختلف عمل میکند.
توجه: بهتر است برای نام دستهبندی داخلی کانال عنوانی با جزییات بیشتری بگذارید. عنوانی که بتواند کاربر را بهتر هدایت و ترغیب کند . همانطور که در تصویر زیر میبینید برای ویدیو دستهبندی کلی "ورزش" انتخاب شده، اما برای دستهبندی داخلی کانال، عنوانِ "برگزیده جام جهانی 20" که جزییات بیشتری دارد، انتخاب شدهاست.
تاثیر لیست پخش در دیده شدن ویدیوها
در رابطه با ساخت لیست پخشی موثر خیلی مفصل در مقالات متفاوت توضیح دادم اما در هنگام آپلود چند نکتهای را کنار هم مرور میکنیم.
- اطمینان حاصل کنید که تمام قسمتهای محتوای سریالی شما مرتب باشد.
- ویدیوهای با کیفیت بالا را در ابتدای لیست پخش خود بگذارید.
- شما باید این حس را به کاربر انتقال دهید که لیست پخش شما یک آرشیو درست از آن چیزی است که میخواهد. موضوع خاص و مشترک بین تمام فیلمها و موسیقیها، میتواند این حس را در کاربر ایجاد کند.
- مطمئن شوید تمام ویدیوهای داخل یک لیست پخش دارای عنوان مناسب، توضیحات و برچسبهای مشترک باشند.
چند مثال برای مرور مطالبی که خواندیم:
مثال اول:
- عنوان مشخص میکند که این ویدیو یک موزیک ویدیو است.
- نام خواننده و فیلم در عنوان نشان میدهد که هنگام انتخاب کلمات کلیدی به جستجوی کاربران توجه شدهاست.
- در توضیحات، تکرار کلید کلمهها را در یک جملهبندی درست میبینیم.
- از استفاده کردن حجم انبوه کلمات کلیدی بپرهیزید این محتوای شما را اسپم و نامعتبر جلوه خواهد داد.
کلمات کلیدی را در یک جملهبندی درست به کارببرید از ردیف کردن کلمات کلیدی پشت سرهم بدون جملهبندی در توضیحات بپرهیزید. این روش نوشتن به سئوی محتوای شما آسیب میزند.
- در دو جمله اول توضیحات اطلاعات تکمیلی خوبی در توضیح عنوان میبینیم.
- آدرس وبسایت در انتهای توضیحات ارتباط را با کاربر نگه میدارد.
- برچسبها به درستی از کلمات کلیدی انتخاب شدهاست.
مثال دوم:
نقاط قوت:
- عنوان به درستی از محتوای ویدیو میگوید.
- توضیحات به درستی عنوان را توضیح میدهند.
- مهمترین اتفاق در جملههای اول و دومِ توضیحات آمدهاست.
- در ادامه توضیحات کسبوکار به خوبی تعریف شدهاست.
نقاط ضعف:
- کلید کلمههای اصلی در ابتدای توضیحات نیامده است.
- برچسبها به صورت انگلیسی است، بهتر بود که فارسی آن نوشته میشد.
مثال سوم:
- عنوان به درستی انتخاب شده و دارای کلید کلمات داغ و به محتوای داخل ویدیو مرتبط است.
- در توضیحات، مشخصات آلبوم دیدهمیشود.
- انتخاب کلمات کلیدی به درستی اتفاق افتادهاست.
- این نوع توضیح مختصر برای یک کلیپ، مفید و کافی است
منبع مقاله :
افزایش فالوور واقعی با مسابقه اینستاگرامی
ویدیو ,یک ,توضیحات ,کاربران ,کلمات ,محتوای ,کلمات کلیدی ,شما را ,را در ,محتوای شما ,در عنوان ,انتخاب کلمات کلیدی ,دستهبندی داخلی کانال ,کاربران جستجو میکنند، ,صفحه بارگذاری ویدیو
درباره این سایت